at

Tuesday 14 May 2013

Alex Ferguson retires


Manchester United Boss To Step Down


TIME TO GO ... Alex Ferguson will leave his role as Manchester United boss at the end of the season
MANCHESTER UNITED telah mengesahkan Alex 
Ferguson akan bersara pada akhir musim ini selepas 27 
tahun di kelab itu.

Fergie, 71, berjalan dari Old Trafford setelah memperolehi 13 gelaran Liga Perdana United.
Scotland berkata: "Keputusan untuk bersara adalah salah satu yang saya telah berfikir banyak tentang dan satu yang saya tidak dipandang ringan. Ia adalah masa yang tepat.
"Ia adalah penting bagi saya untuk meninggalkan organisasi dalam bentuk yang paling kuat dan saya percaya saya telah berbuat demikian.
"Kualiti skuad ini memenangi liga, dan baki umur yang di dalamnya, petanda baik bagi kejayaan berterusan pada tahap yang tinggi manakala struktur belia set-up akan memastikan bahawa masa depan jangka panjang kelab itu masih terang salah.
"Kemudahan latihan kami adalah antara yang terbaik dalam sukan dunia kita dan Old Trafford rumah berhak dianggap sebagai salah satu tempat yang terkemuka di dunia.



Pemandangan biasa ... Alex Ferguson telah terbiasa untuk mengangkat trofi Premier League
"Melangkah ke hadapan, saya gembira untuk mengambil peranan kedua-dua pengarah dan duta kelab. Dengan aktiviti ini, bersama-sama dengan banyak kepentingan saya yang lain, saya tidak sabar untuk masa depan. "
Ferguson menambah: "Saya mesti memberi penghormatan kepada keluarga saya, kasih sayang dan sokongan mereka telah menjadi amat penting.
"Cathy Isteri saya telah menjadi tokoh utama sepanjang kerjaya saya, menyediakan asas kepada kedua-dua kestabilan dan galakan. Kata-kata tidak cukup untuk menyatakan apa ini bermakna kepada saya.
"Bagi pemain dan kakitangan saya, masa lalu dan masa kini, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka semua untuk tahap yang mengejutkan kelakuan profesional dan dedikasi yang telah membantu untuk menyampaikan banyak kejayaan dilupakan.

KING OF EUROPE ... Alex Ferguson has guided United to Champions League glory twice

"Without their contribution the history of this great club would not be as rich.
“In my early years, the backing of the board, and Sir Bobby Charlton in particular, gave me the confidence and time to build a football club, rather than just a football team.
“Over the past decade, the Glazer family have provided me with the platform to manage Manchester United to the best of my ability and I have been extremely fortunate to have worked with a talented and trustworthy chief executive in David Gill. I am truly grateful to all of them.
“To the fans, thank you. The support you have provided over the years has been truly humbling.
"It has been an honour and an enormous privilege to have had the opportunity to lead your club and I have treasured my time as manager of Manchester United.”
Along with 13 league titles, Ferguson also guided United to two European Cups, five FA Cups and four League Cup triumphs.
His last last game in charge will be at West Brom on May 19




0 comments:

Post a Comment